Sport en voeding

Zoveel sporters,  zoveel vragen!

  • Wat moet ik tijdens een marathon eten en drinken om de man met de hamer niet tegen te komen? En hoe oefen ik dat dan tijdens de trainingen?
  • Ik wil graag een paar kilo afvallen voor een meerdaagse fietstocht door de bergen maar ik heb wel voldoende energie nodig om mijn trainingen uit te kunnen voeren?
  • Als vechtsporter wil ik graag bulken en cutten, hoe doe ik dat?
  • Mijn kind heeft talent en danst meerdere keren per week. Krijgt zij dan wel voldoende voedingsstoffen binnen om optimaal te kunnen presteren en ook goed te kunnen groeien? 

Ben jij een hardloper, wielrenner, zwemmer, turner, danser of schaatser? Speel je voetbal, hockey, tennis, volleybal of doe je aan vechtsport? Sport je 3 keer of vaker per week? Dan is sportvoeding interessant voor jou! Met de juiste voeding afgestemd op jouw trainingen en sporttype, kan je je prestaties aanzienlijk verhogen.

Onder sportvoeding hoef je overigens niet alleen de geprepareerde voeding te rekenen zoals we die kennen in de vorm van gelletjes of poeder om sportdrank mee te maken. Met je dagelijkse voeding kun je al een heel verschil maken. Betere of goede voeding kan voor betere prestaties zorgen. Het zorgt ervoor dat je meer rendement haalt uit je trainingen, sneller herstelt en dat je jouw ideale lichaamsgewicht kunt bereiken of behouden.

Voedingsmiddelen zijn opgebouwd uit voedingsstoffen, elk met een eigen functie in het lichaam. Ik geef je een advies op maat en kijk ik niet alleen naar de benodigde energie maar ook naar de juiste verdeling tussen koolhydraten, eiwitten, vetten, vocht en de juiste tijdstippen waarop je eet.

Wil je weten wat ik voor jou en jouw sportprestaties kan betekenen? Neem dan eens contact met mij op

© Copyright Gezond Gewicht-IQ

Algemene voorwaarden - Privacyverklaring